Σεμινάριο ηλεκτρικής κιθάρας με τον Αντωνίου Δημήτρη
Το Σεμινάριο απευθύνεται σε μαθητές όλων των επιπέδων καθώς και σε επαγγελματίες μουσικούς που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους.
Μπορούν να παρακολουθήσουν εκτός από τους μαθητές της ηλεκτρικής κιθάρας και μαθητές της κλασσικής, ακουστικής και ηλεκτρικού μπάσου.
Το Σεμινάριο περιλαμβάνει:
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ (MODES) ΚΑΙ ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟ - ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
C MAJOR SCALE C IONIAN Dm DORIAN Em PHRYGIAN F LYDIAN G MIXOLYDIAN Am AEOLIAN Bmb5 LOKRIAN |
MINOR SCALES MELODIC MINOR MODES C m MELODIC MINOR Dm DORIAN b2 (PHRYGIAN ♮ 6) Eb LYDIAN AUGMENTED F LYDIAN b7 (OVERTONE SCALE) G AEOLIAN MAZOR (MIXOLYDIAN b6 ) Am LOKRIAN ♮2 Bm SUPER LOCRIAN (ALTERED DOMINANT) |
HARMONIC MINOR MODES C m HARMONIC MINOR Dm LOKRIAN ♮6 Eb IONIAN AUGMENTED Fm DORIAN #4 (OVERTONE MiNOR) G PHRYGIAN MAJOR Ab LYDIAN #9 B ALTERED DOMINANT bb7 |
ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΚΩΝ ΣΤΟ ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟ
WHOLE TONE SCALES 1+2
PENTANTONIC SCALES
1. C MAJOR PENTANTONIC SCALE
2. C MINOR PENTANTONIC SCALE
3. PENTANTONIC CHINESE 1 2 3 5 6
4. PENTANTONIC JAPANESE 1 2 b3 5 6
SYMMETRIC DIMINISHED SCALES
C SYMMETRIC DIMINISHED (WHOLE STEP-HALF STEP)
C SYMMETRIC DIMINISHED (DOM) (HALF STEP-WHOLE STEP)
ΠΩΣ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ ΣΤΗ JAΖΖ – BLUES
CHORD SUBSTITUTION
DIMINISHED CHORDS
7b9 7#9 13-9 7b5b9 MINOR THIRDS UP AND DOWN
Κ.Λ.Π ALL SEVENTH CHORDS
ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΥΓΧΟΡΔΙΩΝ
ALTERED
ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ
7#5 7#5 7#5#9 MINOR THIRDS UP AND DOWN
1) ΤΙΕΙΝΑΙΗ QUARTAL HARMONY
2) ΠΩΣ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ ΜΕ ΤΕΤΑΡΤΕΣ
3) ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΓΧΟΡΔΙΩΝ ΣΕ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ ΣΥΓΧΟΡΔΙΩΝ
4) ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΓΧΟΡΔΙΩΝ (QUARTAL) ΣΤΗΝ ΚΙΘΑΡΑ
QUARTAL HARMONY
- C F B E A
- D G C F B
- E A D G C
- F B E A D
- G C F B E
- A D G C F
- B E A D G
A D G DROP G
- G A D ( POSITIONS)
G A D DROP D
D G A ( POSITIONS)
SUBSTITUTION OF JAZZ STANDARD CHORDS USING OF
ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΓΧΟΡΔΙΩΝ ΜΕ QUARTALCHORDS ΣΤΗ JAZZ
QUARTAL HARMONY
ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΣΕ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΚΙΝΗΣΗ (5-1)
CHORD SCALE RELATIONS SHIPS
5-1 G7 –C
DIMINISHED SCALES G SYM. HALF
G WHOLE TONE SCALE Ab MELODIC MINOR SCALE
Fm MELODIC MINOR SCALE
Cm HARMONIC MINOR Ab MAJOR SCALE
Bbm MINOR SCALE Fm HARMONIC MINOR
INTERVALS
MINOR 2nd b2
MAJOR 2nd 2 ΧΡΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ JAZZ
MINOR 3nd b3
MAJOR 3nd 3
PERFECT 4th 4
AUGMENTED 4th 4#
DIMINISMED 5th 5 b
PERFECT 5th 5
AUGMENTED 5th 5
MAJOR 6th
MINOR 7th
MAJOR 7th
MODAL
ALTERED SCALES ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
CYCLEOFFIFTHS ΣΕ ΜΙΑ ΣΤΑΤΙΚH ΣΥΓΧΟΡΔΙΑ Η ΙΣΟΚΡΑΤΗ
CYCLE OF FOURTHS
SCALE PATTERNS
Π.Χ A Bb C# D E F G#
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ROCK-IMPROVICE
MINOR PENTATONIC (ΘΕΣΕΙΣ)
MAJOR PENTATONIC (ΘΕΣΕΙΣ)
MODES MAJOR SCALES
IONIAN
DORIAN
PHRYGIAN
LYDIAN
MIXOLYDIAN
AEOLIAN
LOKRIAN
ΕΥΡΕΣΗ ΤΟΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΠΟ ΤΥΧΑΙΕΣ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ
Π.Χ (1) Am - G - F
Π.Χ (2) C – Am – Dm - G
Π.Χ (3) F – G
Π.Χ (4) Bm7b5 - E – Am
Π.Χ (5) Dm - Bm7b5 – E - Am
Π.Χ (6) Am - D
Π.Χ (7) G – C Bm7b5 - A
BLUE NOTE IN MAJOR – MINOR – PENTATONIC SCALES (ΠΩΣΤΗΒΡΙΣΚΟΥΜΕ)
BLUES
PENTATONIC
MAJOR
MINOR
MODES
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΡΩΜΑΤΙΚΗΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ
CHROMATIC
CHROMATIC IN BLUES AND ROCK
BLUES –IMPROVICE
[C/F9/C/C7/F9/%/C/A/D9/G13/C/G7]
ΟΛΟΙ ΟΙ ΤΥΠΟΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΥΓΧΟΡΔΙΩΝ - ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
SUBSTITUTION
HALF-STED UP + DOWN ΑΝΤΙΚΑΤΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΓΧΟΡΔΙΩΝ
5b SUBSTITUTION
MINOR 3rd SUBSTITUTION
MAJOR 3rd SUBSTITUTION
Π.Χ C7 / C7 / C7 / C7 / F7
Bm7b5 E7 / Am / D7b9 /Gm C / F
Π.Χ C / C / C / C / F
Em / A7 / Dm / Gm C/F
ALTERED CHORDS
DIMINISHED CHORDS
CHORDS SCALE RELATIONSHIPS
ROCK
BLUES
JAZZ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΚΙΘΑΡΑΣ
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1960.
Έκανε σπουδές κλασσικής κιθάρας με τον Γεράσιμο Μηλιαρέση και θεωρητικά στο Ελληνικό Ωδείο, στο Λονδίνο στο Morley Collage of Music: Jazz Arrangement και στη Βοστόνη στο Berklee Collage of Music: Jazz Guitar Improvisation, Jazz Arrangement. Chord Substitution και In and Out Improvisation
Παράλληλα παρακολούθησε ιδιαίτερα μαθήματα Κιθάρας με τον Mike Goodrick.
Έχει συμμετάσχει σε 2 διαγωνισμούς για νέους συνθέτες κλασσικής μουσικής στο Παρίσι και στο Μόναχο.
Έχει εμφανιστεί στο jazz club του Γιώργου Μπαράκου στην Πλάκα και στο Half Note Jazz Club.
Aπό το 1987 έως το 2004 έχει κάνει ενορχηστρώσεις & διεύθυνση ορχήστρας για δισκογραφίες στους: Γιώργο Μαρίνο, Άλκιστη Πρωτοψάλτη, Σταμάτη Κραουνάκη, Κώστα Γανωτή, Νατάσα Θεοδωρίδου, Ειρήνη Μερκούρη και άλλους. Έχει συνεργαστεί με γνωστούς Έλληνες καλλιτέχνες και δημιουργούς όπως: Μάνο Χατζηδάκη, Ντέμη Ρούσο, Μίμη Πλέσσα, Γιώργο Μουζάκη, Γιώργο Κατσαρό, Μανώλη Λιδάκη, Τάκη Ζαχαράτο, Θάνο Μικρούτσικο, Δήμητρα Γαλάνη, Διονύση Τσακνή, Ελένη Δήμου, Ελένη Βιτάλη, Δημήτρη Μητροπάνο, Κώστα Τουρνά και άλλους.
Στη δισκογραφία συμμετέχει από το 1983 μέχρι και σήμερα ως session κιθαρίστας με πάνω από 3000 κομμάτια δισκογραφίας, με τους περισσότερους Έλληνες τραγουδιστές στο ενεργητικό του.
Ειδικεύεται σε Jazz, Rock, Fusion, Blues, Country.
Έχει συμμετάσχει σε ηχογραφήσεις με τους προαναφερθέντες καθώς και με ξένους όπως: Maxi Priest, Mick Goodrick και άλλους.
Από το 1989 έως και 1992 διετέλεσε ενορχηστρωτής και διευθυντής ορχήστρας του Γιώργου Μαρίνου.
Από το 1994 έως και 2006 διετέλεσε ενορχηστρωτής και διευθυντής ορχήστρας του Γιώργου Αλκαίου.
Από το 2006 έως και 2011 διετέλεσε ενορχηστρωτής και διευθυντής ορχήστρας του Νίκου Μακρόπουλου